18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kielecka konferencja z udziałem Howarda Gardnera

informacja prasowa/f.
Zainteresowanie konferencją było bardzo duże
Zainteresowanie konferencją było bardzo duże
Po raz pierwszy w Polsce o teorii inteligencji wielorakich mówił jej twórca, profesor Howard Gardner z Uniwersytetu Harwarda w Stanach Zjednoczonych. W Kielcach rozpoczął się cykl konferencji projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, na którego zaproszenie gość da u nas w kraju trzy wykłady.

Profesor Gardner jest uznanym na świecie autorytetem z zakresu psychologii kognitywnej i psychologii nauczania. Według niego inteligencja człowieka nie jest jednolitą zdolnością poznawczą. Zasugerował istnienie dziewięciu zupełnie odmiennych rodzajów inteligencji, z których każdy różni się od pozostałych i związany jest z różnymi obszarami mózgu.

Tak więc każdy z nas rodzi się mając inteligencję lingwistyczno-werbalną, logiczno-matematyczną, kinestetyczno-ruchową, muzyczną, wizualno-przestrzenną, interpersonalną, intrapersonalną, przyrodniczą i egzystencjalną. Różnimy się jednak między sobą wrodzonymi predyspozycjami do ich rozwijania.

_- Założenia teorii inteligencji wielorakich były bazą merytoryczną projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy, który Grupa Edukacyjna S.A. z Kielc realizuje do 2008 roku. Wierzymy, że każde dziecko jest zdolne, a trzy lata pracy z ponad 142 tysiącami dziećmi pomogły nam stwierdzić, że mamy rację. Przekonaliśmy o tym również ponad 8,5 tysiąca nauczycieli w całej Polsce, którzy mieli okazję pracować w projekcie_–mówi Piotr Treszczotko, prezes zarządu Grupy Edukacyjnej S.A.

Profesora zainteresowały działania Grupy Edukacyjnej S.A. w Polsce–wcześniej nie wiedział, że jego teoria jest wykorzystywana podczas prowadzenia lekcji w jednej piątej szkół podstawowych w naszym kraju. Zapytany o optymalny wiek dziecka rozpoczynającego naukę szkolną odpowiedział: -Każde dziecko jest inne, jedno będzie w stanie rozpocząć naukę już w wieku czterech lat, inne dopiero w wieku siedmiu lat. Dlatego to nauczyciel musi odkrywać możliwości dziecka–wyjaśniał.

Czytaj tekże o zatrzymaniach przez CBA pięciu osób

Konferencje „Edukacja umysłu”–w Kielcach, Poznaniu i Warszawie-są okazją do przedstawienia około 1500 nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej metod pracy wypracowanych w projekcie „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

Kieleckie spotkanie można było oglądać w transmisji online.

Masz ciekawy temat? Napisz do redakcji

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swietokrzyskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto