Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Postać z kreskówek uczy bezpieczeństwa na drogach

informacja prasowa
Pierwszego września, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, rusza II edycja społecznej kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba". Dzieci w przedszkolach i szkołach będą uczyć się, jak bezpiecznie poruszać się po drodze, na której występują w rolach pieszego, pasażera czy rowerzysty. Z kampanią, zainicjowaną przez polską Policję i dziecięcy kanał telewizyjny Nickelodeon, organizatorzy chcą dotrzeć do każdego przedszkola i każdej szkoły w Polsce.

Pierwszy dzień szkoły to doskonała okazja do tego, by po raz kolejny przypomnieć wszystkim dorosłym, jak ważne jest bezpieczeństwo dzieci na drodze. Mimo że z roku na rok spada liczba wypadków z udziałem najmłodszych uczestników ruchu drogowego, to jednak zagrożenie ciągle występuje, a zabitych i rannych można liczyć w tysiącach. Według statystyk Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w 2010 roku miało miejsce ponad 4200 wypadków z udziałem dzieci. W stosunku do 2009 roku, liczba ta jednak zmalała o ponad 800 – nadal jest wysoka. Niemniej mniejsza liczba wypadków świadczy o tym, że akcje prewencyjne oraz edukacja dzieci i ich rodziców (opiekunów) przynoszą pożądane rezultaty. Bardzo ważna jest zatem edukacja maluchów już w przedszkolach, a także w pierwszym okresie nauki w szkole. Stąd propozycja Komendy Głównej Policji i kanału dziecięcego Nickleodeon, jaką jest ogólnopolska kampania „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”, organizowana już drugi rok z rzędu. Jej celem jest dotarcie do wszystkich dzieci w każdym polskim przedszkolu i szkole (szczególnie do uczniów klas 1-3) i przekazanie im podstawowej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Czytaj także o bezpieczeństwie uczniów na drogach

Akcja „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” startuje 1 września i obejmie całą Polskę. Kampania polegać będzie przede wszystkim na interakcji z młodymi odbiorcami, angażowaniu dzieci i zachęcaniu ich do samodzielnego myślenia. Specjalnie stworzone materiały wideo i gra mobilna posłużą wspólnej zabawie polegającej na dokonaniu prawidłowego wyboru podczas uczestnictwa w ruchu drogowym, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Ambasadorem akcji i głównym bohaterem materiałów jest znana dzieciom kreskówkowa postać – SpongeBob Kanciastoporty. To on wprowadzi dzieci do świata zasad ruchu drogowego, a wszystko przedstawi w humorystyczny sposób, dzięki czemu łatwiej przyswoją one przekazywane treści.

Chcąc utrwalić wśród najmłodszych podstawowe zasady na temat bezpieczeństwa drogowego, niezbędna jest współpraca policjantów z nauczycielami i rodzicami. Policjanci przekazują pedagogom ciekawe narzędzia do przeprowadzenia zajęć w ramach m.in. wychowania komunikacyjnego.
W ramach kampanii do jednostek Policji w całym kraju trafi 18 tysięcy płyt DVD z uatrakcyjnionym filmem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz piosenką pt. „Przepisowy ruch drogowy”. Policjanci odwiedzający szkoły będą mieli do rozdania także około 330 tysięcy odblasków. Kreskówkowy bohater kampanii SpongeBob, jako promotor bezpieczeństwa na drodze, z pewnością skuteczniej dotrze do maluchów aniżeli przekaz policjanta, nauczyciela czy opiekuna.

Promowana w ramach akcji piosenka „Przepisowy ruch drogowy” była dotąd – i z pewnością nadal będzie – ulubionym utworem wielu dzieci, a te, śpiewając – uczą się.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swietokrzyskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto